Drewniane pudełko na skarby


Pora na kolejny papierowo-drewniany projekt :) Dziś na tapecie skrzyneczka w formie zamykanej na kluczyk "książki". Idealne miejsce na przechowywanie bliskich sercu drobiazgów i niedużych pamiątek, a przy okazji całkiem przyjemna dla oka dekoracja, pod warunkiem oczywiście, że ktoś lubi taki lekko starociowy klimat. Ja lubię, zawsze mam jednak dylemat - jak połączyć funkcję dekoracyjną z użytkową? Innymi słowy co zrobić, by delikatne elementy i ozdoby nie zniszczyły się zbyt szybko przy normalnym użyciu przedmiotu.

Nad napisem zdobiącym wieczko pudełka deliberowałam spory kawał czasu. Miał być najważniejszym elementem dekoracji, ale przy jego delikatności obawiałam się, że długo w całości nie przetrwa. Zwykłe przyklejenie na kartkę nic by nie dało, brzegi lada moment zaczęłyby się rozwarstwiać. Stąd pomysł na przyklejenie napisu na tekturowe serce i zmediowanie całości, by warstwy farby, mgiełek i gesso usztywniły całą "konstrukcję". Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Choć na samym etapie przyklejania i mediowania napis trochę świrował, po wyschnięciu wszystko się ładnie scaliło i porządnie trzyma formę. Efekty widać na zdjęciach.

Drewniane pudełko na skarby

Skrzyneczka z drewna ozdabiana ręcznie

Drewniana książka z sentencją

Drewniana książka zamykana na kluczyk

Drewniana skrzynka w kształcie książki z zamknięciem

Tym, co zawsze mnie urzeka w drewnianych przedmiotach jest ich zapach i gładka faktura wyszlifowanego drewna. Dlatego nigdy nie maluję i nie oklejam wszystkiego, ale część zostawiam czystą. Surowość drewna idealnie komponuje się z papierem i dodatkami, tworząc razem naprawdę wdzięczne połączenie. A Wy lubicie drewniane bibeloty?





4 komentarze:

  1. Ciekawy projekt :)

    Moja drewniana skrzynka na zdjęcia również prezentuję się genialnie. Zamawiałam ją z https://www.fotoprint.pl/ :)

    Polecam! Taki gadżet jest przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Rzekotka - blog scrapbookingowy , Blogger