sobota, 12 lutego 2011

Szybka i zdrowa przekąska śniadaniowa

Dzisiaj szybka i łatwa wariacja na temat "zdrowe śniadanie bez chleba". Żelazny zestaw, który gości na moim stole co najmniej dwa razy w miesiącu, zwłaszcza w weekendy :)

Co będzie potrzebne?
  • kilka liści sałaty lodowej, umytych i osuszonych
  • kostka lub pół wędzonego serka tofu
  • spora garść pomidorków koktajlowych lub 1 normalnej wielkości pomidor
  • kilka zielonych oliwek nadziewanych papryką (ew. czarnych drylowanych)
  • oliwa z oliwek
  • zioła prowansalskie
  • sól, świeżo zmielony pieprz
Przygotowanie:
Sałatę porwać w palcach na małe kawałeczki, ułożyć na dnie talerza. Pomidorki przekroić na pół, tofu pokroić w kostkę, a oliwki w plasterki. Wszystko ułożyć na sałacie, posypać ziołami prowansalskimi, odrobiną soli i pieprzu. Na koniec skropić kilkoma kroplami oliwy.

Całość nieskomplikowana i prosta jak konstrukcja cepa, a przy tym naprawdę smaczna. W wersji jak wyżej nadaje się na przekąskę dla wegan i wegetarian. W pozostałych przypadkach najbardziej kłopotliwy składnik, czyli tofu, spokojnie można zastąpić serkiem mozarella czy capri. Smakuje równie dobrze, polecam!

4 komentarze:

  1. Witaj Rzekotko,
    trafiłam tu szukając w sieci nakrętek decoupage.
    I znalazłam je u Ciebie - TAKIE PIĘKNE! i ich pragnę.
    Co mogę zrobić, żeby moje pragnienie się ziściło?
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Lekk.... yy... Lekkuszko? Jak się odmienia Twe zacne miano? :)
    Bardzo dziękuję za miłe słowa. Zajrzałam na Twojego bloga, a tam same zdrowe i ładnie uwiecznione pyszności. Ale adresu mailowego nie znalazłam. Co mogę zrobić, by go uzyskać? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :)))
    Chyba witaj... Lekka.:))) Tak przymiotnikowo bardziej.:)))
    Podaję adres:lekka@onet.pl
    I strasznie się cieszę, że tak szybko odpisałaś.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aha, i dzięki za miłe słowa!:)

    OdpowiedzUsuń